Клей для човна: рейтинг найкращих у 2022 році складів клеїв для ремонту ПВХ-човнів з інструкцією, як заклеїти човен своїми руками

Клей для човна, який найкращий? Огляд та порівняння клею для ремонту гумових ПВХ-човнів + поради, як і чим заклеїти

Гумовий або ПВХ човен є обов’язковим атрибутом багатьох рибалок. Однак, навіть найякісніший плавучий засіб іноді стає непридатним.

Причиною пошкодження стінок човна може стати гострий гачок, що виступає над водою гілка або корінь, підводний камінь у прибережній зоні.

На жаль, при ремонті човна не можна користуватися звичним суперклеєм, який містить у складі ціаноакрилат.

Вимоги до клею для човнів

Щоб правильно вибрати основу клею для ремонту гумової поверхні, слід оцінювати обраний склад на відповідність наступним вимогам:

  1. Відсутність зазначеного полімеру у складі клею для човна ПВХ. Подібний компонент не має достатньої пластичності, а отже, руйнуватиме шви.
  2. Швидкість застигання використовуваного розчину свідчить про якість придбаного продукту. Нанесений на гумову пластину клей швидко застигає. А для додаткової оцінки якості слід нанести невелику краплю клею на палець і регулярно перевіряти результат. Професійні склади не прилипають до пальців.
  3. Критерій термостійкості.Човни часто використовуються навіть при настанні холодів, тому клей повинен переносити різкі перепади температур та негативні показники.

Слід пам’ятати, що ціна на професійний клей буде досить високою, оскільки вироби складені унікальні за низкою властивостей.

Кращий клей для човнів повною мірою відповідає всім поставленим вимогам, не псує шви та гуму, довго служить.

Огляд популярних марок

На ринку товарів для лагодження гумових човнів досить великий, що ускладнює вибір покупця. Серед найпопулярніших марок для клею слід зазначити такі:

  1. Момент є одним із найбільш універсальних видів клею для ремонту ПВХ човнів. Засіб продається за дуже доступною ціною, має стійкість до впливу вологи, форма тюбика дозволяє зручно робити ремонт. До недоліків відноситься виражена токсичність складу, високий ризик оплавлення під сонцем та розшарування застиглого клею під час зіткнення з бензином або іншими розчинниками.
  2. Клей Бостик, до складу якого входить два інгредієнти. До плюсів слід віднести високу швидкість застигання, стійкість до перепадів температури, відсутність деформації навколишніх тканин. Однак цей склад також токсичний, як і клей Момент.
  3. Клей-латка для човнів, що за консистенцією нагадує суспензію. До складу використовуваного засобу входить ПВХ та ряд потужних розчинників.Обидва інгредієнти діють у комбінації: під дією розчинника ПВХ плавиться, і утворює тягучу масу. Завдяки наявності каталізаторів маса швидко застигає, а для нанесення на поверхню човна не потрібний пензлик. Важливо, що для лагодження плавального засобу не потрібна додаткова латка.

Такий засіб, як Майстер, можна дізнатися на фото за характерною упаковкою чорного кольору. Форма та компактні розміри тюбика дозволяють завжди носити клей при собі, наприклад, у робочій кишені.

Цей засіб створений на основі поліуретану, який завжди використовується для кріплення латок на наявне пошкодження. Однак, для ремонту необхідно дотримуватись температурного режиму (температура повітря не менше 18 градусів), відсутність протягів у приміщенні.

Пошук пошкоджень на човні

Перед тим, як приступати безпосередньо до ремонту, слід виявити саме пошкодження. При достатніх розмірах поріз або прокол буде видно неозброєним оком.

Для виявлення дрібніших дефектів можна скористатися кількома способами:

  1. В ємність із водою опускають ділянки накачаного човна. Знайти пошкодження допоможуть бульбашки повітря, що походять від точки дефекту. Слід пам’ятати, що вода має бути максимально чистою, без домішки.
  2. Друга методика полягає в обробці ділянок гуми мильним розчином. Поява бульбашок також свідчить про наявність проколу чи розриву.

Одразу після виявлення місця пошкодження необхідно позначити знайдену точку, наприклад, фломастером або маркером. Завдяки цьому підходу вдасться швидко знайти потрібну ділянку для своєчасного ремонту.

Полагодження точкових проколів

Причиною утворення подібних дефектів може бути укол гострим гачком або пропалювання цигаркою. Для ремонту знадобиться шматок гумової тканини, гострі ножиці, клей, кисті (при необхідності).

З гуми вирізують шматок латки, рясно промазують її клеєм і щільно притискають до точки виявленого дефекту.

Важливо витримати 25-30 хвилин постійного преса, щоб надійно зафіксувати латку.

Розриви в дні човна

Для гумових та ПВХ човнів дані дефекти становлять найбільшу небезпеку (ризик потоплення). Такі пошкодження не можна вдало полагодити в похідних умовах, оскільки необхідний візуальний контроль процесу ремонту.

Інструкція, як клеїти човен з дефектом у днище:

  1. З підготовленого шматка гуми вирізають дві латки однакового розміру.
  2. Кожну деталь послідовно намазують вибраним клеєм, а потім прикладають по обидва боки дна.
  3. Зі зворотного боку на виявлене пошкодження кріплять ще одну латку, але її розміри повинні перевищувати попередні деталі на 2-2,5 см.

Якщо замість точкового дефекту на днищі виявилася сильно рвана діра, слід попередньо зашити пошкодження. Лише після цієї дії можна клеїти підготовлені заплати.

Заміна старої заплати

Вже наявні латки слід періодично змінювати, щоб уникнути випадкового відшарування гуми.

Послідовність дій для заміни старого покриття:

  • Стару стрічку обережно знімають із поверхні човна. При цьому важливо стежити, щоб матеріал не покривався тріщинами або рваними дефектами.
  • Для нанесення нової латки необхідно ретельно очистити поверхню гуми або ПВХ від залишків клею.Якщо зняти основу, що клеїть, не виходить, можна використовувати бензин, ацетон або толуол. Розчинники чудово розшаровують засохлий клей, дозволяючи безперешкодно прибрати всі старі покриття.

Нова стрічка повинна перевищувати стару латку на 2 см. Наносити її на поверхню човна слід через 5-6 хвилин після зняття старого шару.

Вибір клею для транця

Одне з практичних питань – яким клеєм клеїти ПВХ човен з транцем. Враховуючи важливу роль утримуючого кріплення, слід віддати перевагу поліуретановому клею з високим ступенем адгезії.

Крім того, поверхню вибраної ділянки необхідно ретельно очистити та знежирити перед нанесенням основи, що клеїть.

Фото клею для човна